|
Виставки |
|
Персональна виставка графічних
творів Дмитра Тотка
«Художня трансформація» |
|
Художньо-меморіальний
музей О.О.Осмьоркіна презентує персональну виставку графічних творів Дмитра
Тотка «Художня трансформація».
Тоток Дмитро Анатолійович народився 7 грудня 1975 року
в м. Новоукраїнка Кіровоградської обл. Закінчив Кіровоградський інститут
сільськогосподарського машинобудування (КІСМ), нині Центральноукраїнський
національний технічний університет (ЦНТУ) за спеціальністю «енергопостачання
промислових підприємств», кваліфікація «інженер-електрик» (1997),
магістратуру ЦНТУ (2008).
Працював головним інженером Знам’янського РЕМ, начальником
Олександрійського РЕМ. З 2012 року є директором КП «Міськсвітло»
Кропивницької міської ради. За його ініціативи в Кропивниькому в 2016 році
впроваджена перша в Україні система «розумного» освітлення OWLET (від
Shreder м. Тернопіль).
Малюванням захопився ще в дитинстві. В студентські роки
працював дизайнером в Кіровоградському поліграфічному центрі «КОД» (м.
Кропивницький). Захоплення образотворчим мистецтвом спонукало розпочати в
2018 році навчання в Художній школі імені Олександра Осмьоркіна міста
Кропивницького в групі для дорослих. Під керівництвом директора школи Ганни
Тимофієнко та досвідченого викладача Ігоря Тимофієнка, які, зберігаючи
основи академічної школи, впроваджують новітні форми навчання, професійно
оволодіває знаннями з живопису та рисунку. Паралельно самостійно прослухав
дистанційні навчальні курси сучасних художників з графічного зображення
фігури людини та пленерного живопису. Улюблені мистецькі жанри – портрет і
натюрморт.
Дипломант всеукраїнських та міжнародних художніх конкурсів –
Двотурового міжнародного багатожанрового фестивалю-конкурсу мистецтв «Ми з
України» (Одеса, 2022), ХІ Всеукраїнського конкурсу образотворчого та
декоративно-прикладного мистецтва «Етюдний вернісаж» (Ужгород, 2022), ІІ
Відкритого Всеукраїнського конкурсу «Його Величність Натюрморт» (Кропивницький,
2023), УІ Міжнародного двотурового фестивалю-конкурсу «Співограй» (Кропивницький,
2023), Міжнародного конкурсу «Golden Time Talent» (Лондон, Велика Британія,
2023).
Активний учасник колективних виставок в КЗ «Музей мистецтв
Кіровоградської обласної ради» та арт-проєкту художньо-меморіального музею
Олександра Осмьоркіна «Художні студії» на теми: «Портрети сучасників на тлі
війни» та «Музейний натюрморт».
Презентував персональні виставки творів в Кропивницькому – «Портрети»
в кав’ярні «Театральна» в Академічному обласному українському
музично-драматичному театрі імені Марка Кропивницького (2021), «Барви життя»
в Туристично-інформаційному центрі (2023).
Нинішня виставка «Художня трансформація» є своєрідним творчим
звітом. Її експозицію складають понад 40 графічних доробків, виконаних у
2019-2024 роках у різних графічних техніках – олівець, вугілля, сангіна,
гуаш, акварель. Це – характерні портретні образи рідних, друзів та
сучасників, колоритні натюрмортні композиції та архітектурні краєвиди
європейських міст. Особливі емоції викликає робота «Рік війни». Представлені
на виставці також скетчбуки з авторськими начерками, гортаючи сторінки яких,
можна сповна відчути творчі думки, політ мистецької фантазії, натхненний
експромт інженера-електрика за фахом і художника за покликом душі Дмитра
Тотка.
Із інтерв’ю Дмитра Тотка місцевим ЗМІ:
«Одного ранку я прокинувся і вирішив, що хочу навчатися на
художника. Прийшов у школу, мені кажуть: у нас є старша група, беріть фарби
і приходьте на заняття. І я прийшов. Мені дали завдання намалювати вазу з
квітами, я зробив це за 15 хвилин. Це був мій нульовий малюнок і мене взяли
на навчання… Я малюю після роботи, у вихідні… Я ні про що не думаю, мені
стає дуже легко, це найкращий мій стан. Я ні на що не відволікаюсь – увесь в
малюнку: як рука веде лінію, колір, тон, чорніше, світліше, ти повністю
захоплений цим процесом. Для мене малювання – це відпочинок від стресової
роботи».
https://suspilne.media/kropyvnytskiy/132628-koli-pisu-kartini-zabuvau-pro-vse-na-sviti-kropivnicanin-dmitro-totok/
«Буває, малюю у робочих зошитах, коли є вільна хвилинка. Мені
подобається малювати людей із нестандартною зовнішністю, їхні посмішки та
серйозні обличчя…Найбільше люблю малювати жіночі портрети. Героїнями можуть
бути знайомі, зірки, або просто беру фото дівчини з Інтернету. Чоловічих
портретів дуже мало. Я не малюю на замовлення, адже до рук беру олівець,
коли відчуваю поклик зсередини, тоді мені хочеться творити».
https://cbn.com.ua/articles/2023-03-13-tehnika-leonardo-da-vinchi-dyrektor-misksvitla-malyuye-kartyny |
|
|
Афіша та буклет персональної виставки
графічних творів Дмитра Тотка «Художня трансформація» |
|
|
|
|
Експозиція персональної виставки
графічних творів Дмитра Тотка «Художня трансформація» |
|
|
Дмитро Тоток з авторським твором «Червоний
капелюх» (2022),
відзначеним Дипломом Міжнародного конкурсу
«Golden Time Talent» (Лондон, Велика Британія, 2023) |
|
|
|
|
Дмитро Тоток під час участі в арт-проєкті «Художні студії» на тему:
«Портрети сучасників на тлі війни» в художньо-меморіальному музеї
О.О.Осмьоркіна
2022-2024 |
|
|
Дмитро Тоток під час участі в арт-проєкті «Художні студії» на тему:
«Музейний натюрморт» в художньо-меморіальному музеї О.О.Осмьоркіна
2023-2024 |
|
|
Дипломи Дмитра Тотка за участь у всеукраїнських
та міжнародних художніх конкурсах
2022-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Собор в Майнці.
Німеччина
2019
Папір, акварель
42х30 |
|
Портрет Марини
2019
Папір, кольорові олівці
42х30 |
|
Андрійко
2020
Папір, вугілля
60х42 |
|
Парижанка. Улюблений
портрет моєї дружини
2020
Папір, олівець
56х42 |
|
Погляд
2021
Папір, вугілля
42х60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Експромт
2021
Папір, соус
42х30 |
|
Донечка
Катруся
2021
Папір, вугілля
70х50 |
|
Дівчина
в капелюшку
2021
Папір, вугілля, пастель
70х50 |
|
Дівчина
з Ефіопії
2021
Папір, вугілля
70х50 |
|
Портрет жінки
з минулого «Kinder,
Küche, Kirche»
2021
Папір,
олівець, пастель
70х50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Жінка в тюрбані.
Неулюблений портрет
моєї дружини
2021
Папір, олівець,
пастель
70х50 |
|
Мій друг
«Мефістофель»
2021
Папір, вугілля
52х50 |
|
Український мотив
2021
Папір, гуаш
60х42 |
|
Готичний мотив
2022
Папір, акрил
60х42 |
|
Портрет художниці
2022
Папір, сангіна олійна
60х42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оголена.
Графічний начерк
2022
Папір, сангіна олійна
42х60 |
|
Тетяна
2022
Папір, сангіна олійна
60х42 |
|
Натурниця. Начерк
2023
Папір, олівець
21х29 |
|
Натюрморт
на темному тлі
2022
Папір, гуаш
60х42 |
|
Червоний
капелюх
2022
Папір, гуаш
60х42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Натюрморт
з круасаном
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Рік війни
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Натюрморт
із сухоцвітом
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Тюльпани
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Алла
2023
Папір, гуаш
43х30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Фотограф
Ігор Філіпенко
2023
Папір, вугілля
60х42
|
|
Портрет поетеси
і фотографині Марини
Єрмолаєвої. Із серії
«Портрети
сучасників
на тлі війни»
2023
Папір, олівець
59,5х42 |
|
Портрет археолога
Миколи Тупчієнка.
Із серії «Портрети сучасників
на
тлі війни»
2023
Папір, олівець
59,5х42 |
|
Портрет поета
Максима Брички.
Із серії «Портрети
сучасників на тлі
війни»
2023
Папір, олівець
59,5х42 |
|
Портрет творчої
волонтерки Марії Таран
Із серії «Портрети
сучасників на
тлі війни»
2023
Папір, маркери
60х42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
За мотивом Ван Гога
2023
Папір, маркер, лінер
30х42 |
|
Соняхи
на синьому
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Соняхи
на червоному
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Етнонатюрморт
2023
Папір, гуаш
60х42 |
|
Новорічний
натюрморт
2023
Папір, гуаш
57х52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зелений натюрморт
2023
Папір, гуаш
42х60 |
|
Прага.
Порохова Брама
2023
Папір, сангіна
60х42 |
|
Затишок
2024
Папір, вугілля
60х42 |
|
Червоний
натюрморт
2024
Папір, гуаш
49х42 |
|
Жанна
2024
Папір, гуаш
60х42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Іриси
2024
Папір, гуаш
30х60 |
|
Травневий настрій
2024
Папір, гуаш
42х60 |
|
Ранок. Букет. Враження
2024
Папір, гуаш
54х42 |
|
Аромат літа або
Жайворонки співають…
2024
Папір, гуаш
60х42 |
|
|
Авторські начерки зі скетчбука
2024
Папір, кулькова ручка, олівець, вугілля, акварель
15х15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|