Віртуальна персональна виставка
графічних творів Дмитра Мішина «Візуалізація
підсвідомого адаптована» презентує оригінальні
творчі роботи відомого вебмайстера.
Мішин Дмитро Петрович
народився 8 червня 1951 року в селі Яшкино
Оренбурзької області в родині засланих
спецпереселенців. У Кіровограді (нині
Кропивницький) мешкає з 1961 року. Освіта – вища
технічна, інженер-механік. Закінчив
Кіровоградський інститут
сільськогосподарського машинобудування (КІСМ),
нині Центральноукраїнський національний
технічний університет (ЦНТУ) у 1975 році.
Працював інженером-конструктором у
ДСКТБ «Грунтопосівмаш», викладачем у
Кіровоградському технікумі
сільськогосподарського машинобудування (нині
Кропивницький інженерний коледж ЦНТУ) та КІСМі
(нині ЦНТУ). Професійно займався дослідженням
висівних апаратів (сільськогосподарське
машинобудування), розрахунком руху
неньютонівських рідин (гідродинаміка) та
стрижнів як просторових систем (будівельна
механіка), розробкою розрахункових програм з
гідравліки, ливарного виробництва, екології,
охорони праці. Має опубліковані наукові та
методичні роботи.
Майже двадцять років займався
аматорським кіно - був позаштатним
кореспондентом-кінооператором Кіровоградського
обласного телебачення, керував аматорськими
кіностудіями. Є лауреатом і дипломантом
всеукраїнських конкурсів аматорського кіно.
В даний час – вебмайстер. Створив і підтримує
інтернет-сайти закладів культури та мистецтва –
галереї «Єлисаветград», художньо-меморіального
музею Олександра Осмьоркіна,
літературно-меморіального музею Івана
Карпенка-Карого, народного меморіального музею
Генріха Нейгауза, а також особистий сайт
відомого хормейстера заслуженого діяча мистецтв
України Юрія Любовича. У 2005 році створена ним
сторінка Кіровоградського обласного художнього
музею (нині Музей мистецтв) сайту «ELISAVET» отримала
перше місце в номінації «Музейний сайт» на
Всеукраїнському музейному фестивалі «Музей
третього тисячоліття» у Дніпропетровську (нині
Дніпро).
Результатом творчих пошуків Дмитра
Мішина в комп’ютерній графіці є оригінальні
авторські роботи, які вперше презентувалися на
персональній виставці «Візуалізація
підсвідомого» в художньо-меморіальному музеї
О.О.Осмьоркіна в жовтні 2006 року. Учасник Першого
Бієнале наївного мистецтва та мистецтва
примітивізму «Велюровий кіт» імені Андрія
Ліпатова до Всеукраїнського дня працівників
культури та майстрів народного мистецтва в
Кропивницькому в 2020 році. Експозицію нинішньої
виставки складають сімдесят графічних творів
авторського арт-проєкту «Візуалізація
підсвідомого адаптована».
«В основі візуалізації зображень
автором використано принцип «Тесту Роршаха» з
подальшою власною графічною інтерпретацією, що
надає їм якості окремих закінчених творів. У
даному випадку пляма створюється самим автором
або іншою особою, а потім за допомогою
інструментів комп’ютерної графіки з неї
виділяються образи, що мають, з погляду митця,
осмислений характер. Довершені композиції
Дмитра Мішина вирізняє не лише естетика лінії та
фактур, доповнена кольоровими вкрапленнями, які
виступають акцентами, що концентрують увагу, але
й чітке означення тем та сюжетів. Утаємничені в
минулому плями позбавляються абстрактності й
перетворюються на конкретизовані символи та
знаки, що виступають образами власного досвіду
життя автора та своєрідними ідіоматичними
посиланнями до сприйняття та оцінки сучасного, в
якому трагічне і комічне, постійно
переплітаючись, втрачають свої природні ознаки і
породжують цинізм та іронію. Назви творів
російською, англійською та китайською мовами, що
є складовою пропонованих образів, лише
підкреслюють апокаліптичні настрої містерій
інформаційного net-світу. Це – нова, особлива
форма художнього самовиразу сучасного
концептуального мистецтва», - зазначає у буклеті
виставки провідний науковий співробітник музею
фаховий мистецтвознавець, заслужений художник
України Андрій Надєждін.
Для довідки: Тест Роршаха –
психодіагностичний тест для дослідження
особистості, створений у 1921 році швейцарський
психологом Германом Роршахом. Випробовуваному
пропонується дати інтерпретацію десяти
симетричних відносно вертикальної осі
чорнильних плям. Кожна така фігура служить
стимулом для вільних асоціацій – випробовуваний
повинен назвати будь-які слово, образ чи ідею, що
у нього виникають. Тест заснований на припущенні,
згідно з яким те, що індивід «бачить» у плямі,
визначається особливостями його власної
особистості. Зіставляючи зміст
асоціацій-фантазій з тим, що вже було відомо про
зміни особистості та мотиваційної сфери даного
індивіда, Роршах прийшов до висновку, що ці
асоціації еквівалентні змісту сновидінь. Таким
чином, виявилося, що чорнильні плями здатні
розкрити глибоко приховані бажання або страхи,
що лежать в основі тривалих нерозв’язних
особистісних конфліктів. Значуща інформація про
потреби особистості, про те, що робить людину
щасливою чи сумною, що хвилює її, та що вона
змушена придушувати і переводити у форму
підсвідомих фантазій, може бути видобута зі
змісту або «сюжету» асоціацій, що викликаються
чорнильними плямами.
Представлені на виставці графічні
твори Дмитро Мішин передав до фондів
художньо-меморіального музею О.О.Осмьоркіна.
Оригінальним доповненням виставки є два
графічні потрети Дмитра Мішина, виконані його
товаришем-ровесником художником Миколою
Решетняком у 1971 році, коли їм було по 20 років. До
речі, на одному з портретів було відтворено
майбутній образ Дмитра Мішина, коли йому мало
виповнитися 70. Ці портрети та ще декілька
малюнків відомого художника і колекціонера
Миколи Решетняка (1951-2018), який згодом емігрував до
США і мешкаючи в Нью-Йорку активно займався
виставковою діяльністю, Дмитро Мішин також
передав до музейної збірки. |